Mellan mars och maj.

Jag låg efter i plugget, för jag dagdrömde. Gick till cafét på Östra Larmgatan en gång i veckan. Hälsade farbröderna shabbat shalom på fredagar. Spelade piano varje dag, nya sånger tog form och jag vann en poesitävling. Fick timmar på Folkteatern och längtade efter varmare vindar. Hemlängtan höll mig sällskap och det gjorde Stina Stoor, Lene Kaaberbøl och Tove Jansson också. Strök under meningar som kändes viktiga. Tog bort dejtingappar för vad sku de ändå tjäna till när händerna inte lät sig hållas för det fanns för mycket att skriva ner, för många tanketrådar att spinna och mormorsrutor att virka. Då när jag klev upp kring sju varje morgon, för att det kändes viktigt att ha någon form av rutin, och kokade havregrynsgröt med russin i. 
Om livet | Robin Paulonen, paulonen, robin |
Upp