Svammelsurium 1C

Ett år sen
Du skickar en låt. Sånt du gör ibland. Egentligen tänker jag att vi inte känner varandra. Det gör det fint. Varje gång toner trillar in är det som att du skickar ett hemligt meddelande om dig och jag försöker lista ut. 
 
 
Tidigare i år
Såg en kille klippa av sina payot. Framför en tjej som sa, när lockarna låg stilla i hans händer, att det är redan försent. Höll hans ansikte och sa: "Det är redan försent. Förstår du inte det?" 
De båda grät och allt jag tänkte på att jag vill ha en sån kärlek som den. En kärlek som lämnar mig med andan i halsen. En hjärtslitande kärlek som gör att jag börjar skriva igen. Som rör om och får livet att hamna på sin spets.
 
 
 Frammåt
Jag ska flytta hem till Ångermanland igen. Det känns konstligt, nästan som om det sku vara påhittat. Som om jag sagt en lögn till alla som jag själv sen gick på. Men jo. Jag är på väg. Vargögatan har stadats ur. Mina saker ligger i vänners förråd och jag står redo att kliva på ett tåg. Det är inte ett farväl men det är ett vi-ses-nog-inte-på-ett-tag. Jag har gjort det här förr och jag vet att jag kommer klara det. Örnsköldsvik, Umeå, Norrköping, Stockholm, Malmö är alla städer jag haft vardag med. 

 
 
Svammelsurium | Robin Paulonen, paulonen, robin |
Upp